تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل رایگان در آلمان
مقطع کارشناسی: تحصیل در این مقطع در اکثر رشته ها رایگان میباشد. برای ورود به دانشگاههای آلمان در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک دیپلم، شرایط سنی مناسب، مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B1 دارید. طول دوره تحصیل 3 تا 4 سال میباشد و 10 ساعت در هفته اجازه کار قانونی دارید.
مقطع کارشناسی ارشد: دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های رایگان آلمان هستند میتوانند به 2 زبان آلمانی یا انگلیسی وارد مقطع مورد نظر بشوند. برای پذیرش کارشناسی ارشد، متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی مرتبط با معدل بالای 15 از دانشگاههای مورد تایید کشور آلمان باشد، علاوه بر این نیاز به مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B2 یا آیلتس با حداقل نمره 6.5 و شرایط سنی مناسب میباشد. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 1.5 تا 2 سال میباشد و دانشجو 20 ساعت در هفته اجازه کار قانونی دارد.
مقطع دکتری: برای تحصیل در مقطع PhD علاوه بر مدارک تحصیلی معتبر و مدرک زبان آلمانی در سطح C1 یا زبان انگلیسی با حداقل نمره آیلتس 7 نیاز به سابقه کاری، علمی و پژوهشی قوی و همچنین مقالات بین المللی و ISI میباشد.

تحصیل رایگان در اتریش
مقطع کارشناسی: اکثر رشته ها در این مقطع به زبان آلمانی ارائه می شوند. دیپلم 12 ساله با معدل بالای 15 و مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B1 از پیش نیازهای پذیرش در این مقطع میباشد. دانشجوی مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته اجازه کار دارد.
مقطع کارشناسی ارشد: متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر زبان آلمانی به زبان انگلیسی هم امکان تحصیل دارند. دانشجویان علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی می‌توانند با مدرک زبان آلمانی در سطح حداقل B2 یا مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اتریش نمایند. دانشجویان این مقطع 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند.
مقطع دکتری: برای تحصیل در مقطع PhD مدارک تحصیلی، سوابق کاری، رزومه علمی و پژوهشی، مقالات ISI، مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح C1 یا مدرک آیلتس با حداقل نمره 7 توسط اساتید دانشگاهها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تحصیل رایگان در نروژ
مقطع کارشناسی: تحصیل در مقطع کارشناسی مستلزم اخذ مدرک زبان نروژی با حداقل سطح B1 می باشد. سالانه رشته‌های محدودی اقدام به صدور پذیرش به زبان انگلیسی میکنند.
مقطع کارشناسی ارشد: این مقطع محبوب ترین مقطع تحصیلی در میان دانشجویان بین المللی در نروژ میباشد. شرایط سنی مناسب، ارائه دیپلم 12 ساله، مدرک کارشناسی معتبر با معدل بالای 15، مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 از الزامات اخذ پذیرش رایگان در دانشگاه‌های کشور نروژ می باشد.
دانشجویان این مقطع 20 ساعت در هفته اجازه کار قانونی دارند.
مقطع دکتری: برای تحصیل در مقطع PhD به دلیل استادمحور بودن این مقطع متقاضی الزاما باید مدارک تحصیلی با معدل بالا، رزومه پژوهشی قوی، مقالات ISI برتر و همچنین مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7 ارائه نماید.