سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا

برای دریافت اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری، روش های متعددی وجود دارد. ازجمله:
کارآفرینی استانی کانادا
این نوع ویزا به افرادی تعلق میگیرد که قصد راه اندازی یک بیزینس و ایجاد شغل در کشور کانادا را دارند. مراحل کارآفرینی در این کشور ثبت نام، دریافت دعوت نامه، بررسی میزان دارای خالص متقاضی، تکمیل درخواست، ورود به کشور کانادا و راه اندازی کسب و کار و مرحله آخر دریافت اقامت دائم میباشد. در استانهای مختلف کانادا شرایط کارآفرینی متعدد است. از جمله:
استان ساسکاچوان: برای ورود به این استان متقاضی باید حداقل 3 سال سابقه کار مدیریتی در 10 سال گذشته داشته باشد و حداقل دارایی خالص متقاضی باید 500 هزار دلار باشد که بین 200 هزار تا 300 هزار دلار از این مبلغ را باید سرمایه گذاری نماید.
استان بریتیش کلمبیا: برای کارآفرینی در این استان متقاضی باید حداقل 3 سال سابقه مالکیت و مدیریت یک کسب و کار در 10 سال اخیر را داشته باشد یا حداقل 4 سال مدیر ارشد یک مجموعه باشد. حداقل دارای خالص متقاضی 600 هزار دلار و حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار200 هزار دلار می باشد.
استان انتاریو: متقاضیان کارآفرینی در این استان باید 5 سال گذشته حداقل 3 سال به عنوان مالک یا مدیر ارشد یک کسب و کار سابقه ارائه دهند. میزان دارایی خالص متقاضی بسته منطقه مورد نظر بین 800 هزار تا 400 هزار دلار باشد و حداقل میزان سرمایه گذاری بین 600 هزار تا 200 هزار دلار میباشد.
استان کبک: متقاضیان کارآفرینی در این استان باید حداقل 2 سال سابقه مدیریت در 5 سال اخیر را داشته باشند، طبق قوانین جدید حداقل دارایی خالص شخص باید 2 میلیون دلار باشد که 1 میلیون و 200 هزار دلار از این مبلغ سرمایه گذاری شود.

ثبت شرکت در کانادا
این روش به دلیل نداشتن محدودیت یکی از محبوب ترین روشهای سرمایه گذاری در کانادا است. متقاضی با حداقل مدرک دیپلم و حداقل 100 هزار دلار دارایی بدون محدودیت در انتخاب استان میتواند از طریق ثبت شرکت به این کشور ورود پیدا کرده و بعد از آن درخواست اقامت دائم بدهد. شرکت میتواند به صورت انفرادی، مشارکتی، مسئولیت محدود و تعاونی ثبت شود.

خرید بیزینس در کانادا
یکی از از روش های سرمایه گذاری خرید بیزینس آماده در کانادا است. برای خرید بیزینس محدودیتی از نظر بیزینس وجود ندارد شما بتوانید در هر استانی که مدنظر دارید شرکت، کارخانه، مغازه، رستوران، هتل و… خریداری نمایید. قیمت بیزینس بستگی به نوع بیزینس، منطقه، سود دهی و… دارد.
نکات بسیار مهمی برای خرید بیزینس وجود دارد؛ از جمله: بیزینس شاکی و بدهی نداشته باشد، به صورت قانونی راه اندازی شده باشد، امکان پیشرفت داشته باشد و… خیلی از مسائل حقوقی و قانونی دیگر که باید در نظر گرفته شود.

استارت آپ کانادا
افرادی که دارای ایده های نو، جدید و خلاقانه برای راه اندازی کسب و کار باشند میتوانند از طریق Start Up Visa اقامت کشور کانادا را دریافت نمایند.
متقاضیان باید ایده بیزینس خود را به یکی از سازمان های مورد تایید از جملهVenture Capital (سرمایه گذاری پر ریسک)، Angel Investor (سرمایه گذار فراهم کننده کمک مالی) و Business Incubators (حمایت کننده آموزشی) معرفی نمایند تا مورد پذیرش و حمایت قرارگیرند. بدون تاییدیه از یکی از سازمان های فوق امکان دریافت ویزای استارت آپ وجود ندارد.

شرایط استارت آپ در استانهای مختلف کانادا متفاوت می باشد. علاوه بر بیزینس پلن؛ شرایط سنی، دانش زبان، تحصیلات، تجربه کاری و… هم مورد بررسی قرار میگیرد.