تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان

کشور آلمان به دلیل رفاه اقتصادی، بازار کار ایده آل، سیستم آموزشی منحصر به فرد، و تحصیل رایگان سالهاست مورد توجه دانشجویان سراسر دنیا ازجمله ایرانیان قرار گرفته است.

مقطع کارشناسی: تحصیل در این مقطع در اکثر رشته ها رایگان میباشد. برای ورود به دانشگاههای آلمان در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک دیپلم، شرایط سنی مناسب، مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B1 دارید. طول دوره تحصیل 3 تا 4 سال میباشد و 10 ساعت در هفته اجازه کار قانونی دارید.

مقطع کارشناسی ارشد: دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های رایگان آلمان هستند میتوانند به 2 زبان آلمانی یا انگلیسی وارد مقطع مورد نظر بشوند. برای پذیرش کارشناسی ارشد، متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی مرتبط با معدل بالای 15 از دانشگاههای مورد تایید کشور آلمان باشد، علاوه بر این نیاز به مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B2 یا آیلتس با حداقل نمره 6.5 و شرایط سنی مناسب میباشد. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 1.5 تا 2 سال میباشد و دانشجو 20 ساعت در هفته اجازه کار قانونی دارد.

مقطع دکتری: برای تحصیل در مقطع PhD علاوه بر مدارک تحصیلی معتبر و مدرک زبان آلمانی در سطح C1 یا زبان انگلیسی با حداقل نمره آیلتس 7 نیاز به سابقه کاری، علمی و پژوهشی قوی و همچنین مقالات بین المللی و ISI میباشد.

در کشور آلمان علاوه بر دانشگاههای دولتی رایگان امکان تحصیل در دانشگاههای خصوصی که شرایط پذیرش آسان تری دارند فراهم میباشد. شهریه دانشگاههای خصوصی در آلمان به طور میانگین سالانه از 2000 تا 30000 یورو است و همچنین هزینه زندگی دانشجویی به طور میانگین ماهیانه 800 یورو میباشد.