مهاجرت به آلمان

تحصیل رایگان در آلمان
مقطع کارشناسی: تحصیل در این مقطع در اکثر رشته ها رایگان میباشد. برای ورود به دانشگاههای آلمان در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک دیپلم، شرایط سنی مناسب، مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B1 دارید. طول دوره تحصیل 3 تا 4 سال میباشد و 10 ساعت در هفته اجازه کار قانونی دارید.
مقطع کارشناسی ارشد: دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های رایگان آلمان هستند میتوانند به دو زبان آلمانی یا انگلیسی وارد مقطع مورد نظر بشوند. برای پذیرش کارشناسی ارشد، متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی مرتبط با معدل بالای 15 از دانشگاههای مورد تایید کشور آلمان باشد، علاوه بر این نیاز به مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B2 یا آیلتس با حداقل نمره 6.5 و شرایط سنی مناسب میباشد. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 1.5 تا 2 سال میباشد و دانشجو 20 ساعت در هفته اجازه کار قانونی دارد.
مقطع دکتری: برای تحصیل در مقطع PhD علاوه بر مدارک تحصیلی معتبر و مدرک زبان آلمانی در سطح C1 یا زبان انگلیسی با حداقل نمره آیلتس 7 نیاز به سابقه کاری، علمی و پژوهشی قوی و همچنین مقالات بین المللی و ISI میباشد.
در کشور آلمان علاوه بر دانشگاههای دولتی رایگان امکان تحصیل در دانشگاههای خصوصی که شرایط پذیرش آسان تری دارند فراهم میباشد. شهریه دانشگاههای خصوصی در آلمان به طور میانگین سالانه از 2000 تا 30000 یورو است و همچنین هزینه زندگی دانشجویی به طور میانگین ماهیانه 800 یورو میباشد.

انواع ویزاهای کاری آلمان
ویزای جستجوی کار آلمان
یکی از بهترین راههای مهاجرت به کشور آلمان دریافت ویزای کار است.
با دریافت ویزای جستجوی کار آلمان این امکان برای فرد جویای کار فراهم میشود که طی حداقل ۶ ماه در کشور آلمان به دنبال کار مورد نظر خود بگردد و بعد یافتن کار نوع ویزای خود را تغییر دهد.
متقاضی برای درخواست ویزای کار باید سنی مناسب (زیر ۴۵ سال)، مدرک کارشناسی، حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی و مدرک زبان آلمانی در سطح حداقل B1 را دارا باشد.
Job Offer
این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که پیشنهاد شغلی (Job Offer) از کارفرما دریافت کرده باشند. این ویزا به افرادی تعلق میگیرد که دارای مهارت شغلی بالا و ویژه ای در زمینه ی تحصیلی خود باشند. شرایط سنی زیر 45 سال، مدرک تحصیلی دانشگاهی یا فنی حرفه ای معتبر، حداقل 3 سال سابقه کار و مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی (نسبت به درخواست کارفرما) از الزامات دریافت این نوع ویزا می باشد.
Blue Card
یکی از بهترین راههای دریافت اقامت آلمان اخذ Blue Card یا کارت آبی آلمان می باشد.
متقاضیان از طریق پیشنهاد شغلی یا سرمایه گذاری میتوانند Blue Cardدریافت نمایند و اجازه اشتغال در اتحادیه اروپا را داشته باشند.
این نوع اقامت به افراد متخصصی تعلق میگیرد که حداقل حقوق دریافتی آنها به میزانی که دولت آلمان اعلام کرده است باشد.
کادر درمان آلمان
کشور آلمان به دلیل کمبود نیروی درمانی به افرادی که در زمینه پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، هوشبری و اتاق عمل تحصیل و کار کرده آمد اقامت کاری می‌دهد.
به جز مدرک تحصیلی، حداقل ۲ سال سابقه کار و مدرک B2 آلمانی از پیش نیازهای درخواست ویزای کار کادر درمان در آلمان است.
متقاضی بعد از گذراندن یک دوره کوتاه مدت تئوری و عملی وارد بازار کار میشود.
آوسبیلدونگ آلمان
آوسبیلدونگ یا دوره های کارآموزی آلمان، یکی از آسان‌ترین روش های ورود به بازار کار آلمان می باشد.
شرایط ورود به دوره های آوسبیلدونگ برای هر رشته متفاوت است.
شرایط سنی مناسب، ارائه حداقل مدرک دیپلم، سابقه کار، و مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1 از پیش نیازهای ثبت نام در این دوره ها می باشد.
زمان دوره های آوسبیلدونگ بسته به رشته متقاضی بین ۱ تا ۴ سال متغیر هستند.
در حال حاضر ۴۰۰ رشته حرفه برای کارآموزی وجود دارد که متقاضیان دوره های حرفه ای را گذرانده و سریعا جذب بازار کار شوند.
برخی از این رشته ها شامل: کامپیوتر، IT، مکانیک خودرو، مکانیک هواپیما، مراقبت پرواز، مکاترونیک، پرستاری، فیزیوتراپیست، حسابداری، آرایشگری و… می باشد.
آوسبیلدونگ دارای دو نوع است؛
آموزش نظری یا مدرسه‌ای (Schulische Ausbildung):
این نوع آموزش بیشترین زمان صرف دروس نظری می شود و ساعت بسیار محدودی آموزش عملی دارند و کارآموز حقوقی بابت این دوره ها پرداخت نخواهد کرد.
آموزش دوگانه (Duale Ausbildung):
این نوع آموزش برخلاف دوره قبلی بیشتر ساعات آموزش صرف دروس علمی و کارآموزی می شود و ساعت محدودی صرف دروس نظری می شود و معمولا کارآموز در این دوره ها حقوق دریافت می نماید.

سرمایه گذاری در آلمان
بهترین روش سرمایه گذاری در آلمان که منجر اقامت دائم میشود ثبت شرکت یا کارآفرینی می باشد.
اگر شما از جمله کسانی هستید که دارای کسب و کار هستید و می خواهید آن را گسترش دهید آلمان یکی از بهترین کشورهایی است که می توانید برای گسترش کسب و کار خود انتخاب کنید در ابتدا شما نیاز دارید که یک بیزینس پلن یا برنامه تجاری مناسب به کشور آلمان ارائه دهید، که ثابت کند نیازهای آلمان را در زمینه اقتصاد برآورده می‌کنید.
همچنین برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت نیاز به حداقل 25000 یورو سرمایه اولیه دارید تا بتوانید کسب و کار خود را در کشور آلمان شروع کنید. متقاضیان سرمایه گذاری در آلمان باید حداقل 18 و حداکثر 45 ساله باشند، در صورتی که بیش از 45 سال سن دارید باید به دولت اثبات کنید که توانایی لازم برای شروغ یک کسب و کار را دارید.
از طریق این نوع سرمایه گذاری میتوانید اقامت 3 ساله دریافت نمایید که قابل تمدید می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *