مهاجرت از طریق ویزای کاری

مهاجرت از طریق ویزای کاری
در یک تعریف کلی ، ویزای کاری به اجازه نامه ای می گویند که به منظور جذب نیروی کار متخصص برای مهاجرت به خارج از کشور ارائه می گردد. هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت از روش ویزای کاری اقدام می کنند. بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد می تواند راهنمای خوبی برای متقاضیان باشد.
برای صدور ویزای کاری ، باید یک کارفرما از کشور مقصد یک پیشنهاد شغلی بدهد. اگر کارفرما درخواست لازم را برای جذب نیروی کار خارجی ارائه نماید ، کارگر خارجی می تواند با استفاده از این مدرک برای اجازه کار موقت درخواست دهد و با مجوز کار به کشور مقصد مهاجرت کند.
دریافت ویزای کاری بر اساس قوانین کشورها متفاوت است ؛ به طور مثال مهاجرت کاری به کانادا با دو روش اصلی برنامه اسکیل ورکر یا داشتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی امکان پذیر است. شرایط از طریق سیستم اسکیل ورکر کانادا شامل سن کمتر از ۴۰ سال ، مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس) ، تجربه کاری متناسب با رشته تحصیلی (حداقل ۳ سال) ، کسب حداقل امتیاز ۶۷ در این سیستم ، مدرک زبان (با حداقل نمره آیلتس ۶.۵) و قرار داشتن رشته تحصیلی متقاضی در فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا می شود. همچنین امتیازبندی ویزای کار کانادا از طریق اکسپرس اینتری Express Entry بر اساس مواردی مانند ملیت ، سن ، سطح زبان ، جزئیات پیشنهاد شغلی و تحصیلات صورت می گیرد.
در مثالی دیگر ، برای اخذ ویزای کار ترکیه ، متقاضی باید دارای جاب آفر ترکیه باشد و به محض دریافت پیشنهاد شغلی ، تقاضای ویزای کار خود را به صورت آنلاین به سفارت یا کنسولگری ترکیه در محل اقامت خود همراه با مدارکی مانند فرم درخواست ویزای کار ترکیه ، دو قطعه عکس بیومتریک ، بیمه پزشکی مسافرتی ، پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار ، گواهی عدم سو پیشینه ، مدارک تحصیلی معادل‌سازی شده مطابق با مقررات تحصیلی ترکیه ، سند پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرمای ترکیه‌ای ، ترجمه رسمی تایید شده دیپلم یا گواهی موقت فارغ‌التحصیلی ، ارائه اسناد اقامتی در ترکیه و ارائه گواهی رزرو بلیط هواپیما تکمیل نماید.
موسسه دایمند ویزا با داشتن وکلا و مشاوران مجرب در امر مهاجرت کاری ، آماده است تا همه ی امور ویزای کار کشورهای مختلف مانند ترکیه ، کانادا ، آلمان و … را برای متقاضیان بر عهده بگیرد. با مشاوران ما در ارتباط باشید.