مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل
یکی از راه‌های اخذ اقامت در بهترین کشورهای دنیا مهاجرت تحصیلی است. قبل از انتخاب کشور مقصد به این موضوع باید فکر کنید که شرایط روحی و مالی شما با چه کشوری تطبیق دارد؟ چون هزینه و شرایط تحصیل در کشورها متفاوت است. همچنین به زبان تدریس دانشگاه کشور مقصد توجه کنید و دانشگاهی را برگزینید که فهم دروس آن از نظر زبان مشکل نباشد. اگر قصد دارید پس از پایان تحصیلات به ایران برگردید و مشغول به کار شوید ، حتما دانشگاهی را انتخاب کنید که مدرک آن دانشگاه مورد تایید وزارت علوم باشد.
به طور کلی ، اجازه اقامت دانشجویی به خارجی هایی داده می شود که در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکترا در یک موسسه آموزش عالی کشور مقصد به تحصیل بپردازند. مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی نیز بسته به کشور مقصد ، دانشگاه موردنظر و رشته انتخابی تفاوت دارد. قسمتی از مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی و بخشی دیگر مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی است. از عوامل موثر برای اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه های معتبر کشورهای جهان می توان به شرایط سنی ، آخرین مدرک تحصیلی ، ریز نمرات و معدل ، ارائه سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی ، مدرک زبان و تمکن مالی اشاره کرد.
از شرایط ورود به دانشگاه های مختلف جهان می توان به شرکت در آزمون ورودی اشاره کرد ؛ البته این سیاست شامل همه مراکز تحصیلی نمی شود و ممکن است تنها با سوابق تحصیلی بتوان شروع به تحصیل نمود. بنابراین برای ورود به دانشگاه باید تابع قوانین تحصیلی کشور مقصد بود.