زندگی در ترکیه

دلایل بسیاری مانند عدم نیاز به ویزای ورود ، نزدیکی راه ، هزینه زندگی پایین تر ، امکان دریافت بورسیه تحصیلی ، بالا بودن سطح استاندارد دانشگاه ها ، یافتن کار ضمن تحصیل ، وجود رشته های متنوع تحصیلی ، مدارک دانشگاهی مورد تایید در سطح جهان و … کشور ترکیه را به عنوان مقصدی ایده آل برای ادامه تحصیل تبدیل کرده است. به همین دلیل ، هر ساله دانشجویان زیادی از کشورهای دیگر از جمله ایران در دانشگاه های ترکیه ثبت نام می کنند. در این مقاله دایمند ویزا قصد دارد به شرایط تحصیل ایرانی ها در دانشگاه های این کشور همسایه بپردازد.
فرصت های آموزش عالی با کیفیت
ترکیه دومین کشور در جهان از نظر دسترسی به آموزش عالی با نرخ ثبت نام 94.2 درصد است. ترکیه که در منطقه آموزش عالی اروپا واقع شده ، فرآیند بولونیا را به خوبی اجرا می کند. گزارش بولونیای ترکیه 5 از 5 شناخته می شود. پس مدرک دانشگاه های ترکیه در تمام کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته می گردد. به عنوان یک سیستم اعتبار دوره ،ECTS (سیستم تبدیل نمره و تعداد واحد در کشورهای مختلف به سیستم آموزشی کشورهای اتحادیه اروپا) که در ترکیه به نام AKTS شناخته می شود ؛ اعمال شده و به همه دانشجویان یک معادل دیپلم تعلق می گیرد. علاوه بر این ، ترکیه یکی از موفق ترین کشورهایی بوده که در برنامه های تبادلی تحت برنامه Erasmus شرکت می نماید. علاوه بر اراسموس ، برنامه های مبادله ای زیادی در ترکیه وجود دارد که از فعالیت دانشجویان و استادان پشتیبانی می کند.
تعداد دانشگاه های ترکیه و تنوع برنامه
206 دانشگاه در ترکیه با 84 میلیون نفر جمعیت وجود دارد. تعداد دانشجویان نزدیک به 8 میلیون نفر است. با این تعداد دانشجو ، ترکیه اولین کشوری بوده که بیشترین تعداد دانشجو را در منطقه آموزش عالی اروپا دارد. 58092 برنامه مختلف در 206 دانشگاه اجرا می شود. با چنین تنوعی قطعاً یک دانشگاه و یک برنامه مناسب در بین دانشگاه های ترکیه برای خود پیدا خواهید کرد.
زندگی چند فرهنگی
ترکیه با میزبانی بسیاری از تمدن های ریشه دار در سرزمین خود ، تقریباً یک رنگین کمان فرهنگی محسوب می شود! در این کشور که میزبان تمدن های بی شماری بوده ، همه نسبت به یکدیگر بردبار و محترم هستند. ترکیه ، جایی بوده که می توانید بخشی از ریشه های خود را بیابید و شاید با افرادی که به زبان شما صحبت می کنند ملاقات کنید. محیط امن و آرام دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان خارجی به خصوص ایرانی ها ایده آل است.
زیبایی های طبیعی
ترکیه که چهار فصل را در اختیار دارد ، به خاطر زیبایی های طبیعی خود در سراسر جهان مشهور است. شما می توانید از شنا و ورزش های آبی در دریاهای اطراف ترکیه ، اسکی در بسیاری از شهرهای کوهستانی ، رفتینگ در رودخانه ها و تجربه بسیاری از ورزش های مختلف لذت ببرید. مناظر این زیبایی های طبیعی همه ی دانشجویان را شیفته خود می کند. اغلب دانشگاه های ترکیه در بین این زیبایی ها قرار گرفته اند و محیط زیبایی دارند.
میراث تاریخی و فرهنگی
بر اساس تاریخ کهن ، هزاران اثر تاریخی و فرهنگی در ترکیه وجود دارد که بیشتر آنها به عنوان میراث فرهنگی یونسکو محافظت می شوند. حتی در زندگی روزمره خود ، وقتی می خواهید مسیرهایی را دنبال کنید ممکن است اغلب با آنها روبرو شوید.
ترکیه ؛ کشور دانشجویی
ترکیه با داشتن حداقل یک دانشگاه در هر شهر ، واقعا یک کشور دانشجویی محسوب می گردد. دانشگاه های ترکیه در سراسر این کشور نیازهای دانشجویان را برآورده می کنند. باشگاه های اجتماعی ، تیم های ورزشی و رویدادهای فرهنگی در هر دانشگاه ، دانشجویان را گرد هم آورده و جغرافیای دور را به هم نزدیک می کند. وقتی به ترکیه می آیید متوجه می شوید که فعال ترین نقاط شهر محل معاشرت دانشجویان است. شهرها به لطف کافه‌ها ، رستوران‌ها و کتابخانه‌هایی که دانشجویان وقت خود را در آنجا می‌گذرانند، در طول شبانه‌روز زنده هستند.
مهمان نوازی مردم ترکیه
مهمان نوازی مردم ترکیه در سراسر جهان افسانه ای است. به عنوان یک دانشجو ، اگر کمک بخواهید ، مردم تمام تلاش خود را صمیمانه انجام می دهند. ترک ها از شما به عنوان مهمان ، پذیرایی کرده و برای جلب رضایت تان غذاهای باکیفیتی را ارائه می کنند.
پردیس های فناوری مدرن
مهم نیست که به کدام یک از دانشگاه های ترکیه بروید. در هر صورت زندگی در یک پردیس مدرن و راحت مجهز به آخرین فناوری را تجربه خواهید کرد.
شرایط زندگی آسان
زندگی در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورها مقرون به صرفه تر است. شما می توانید نیازهای خود مانند اقامت ، غذا و نوشیدنی و سرگرمی را با قیمت های مقرون به صرفه برآورده سازید. شما می توانید در خوابگاه های داخل یا نزدیک پردیس های دانشگاه های ترکیه زندگی کرده و یا خانه ای را با اجاره معقول اجاره نمایید. همچنین بلیط های شهری را با تخفیف دریافت نموده و یا با قیمت کمتری فیلم را در سینما تماشا کنید.
دسترسی به دانشگاه های ترکیه آسان است ؛ زیرا ترکیه در قاره های آسیا و اروپا قرار دارد. از هر راهی که ترکیه را انتخاب کنید ، سریع و راحت به مقصد مورد نظر خود می رسید. ایرانی ها به صورت زمینی با اتوبوس و قطار و هوایی با ایرلاین های ایرانی و ترک می توانند به راحتی با کمترین هزینه به کشور ترکیه سفر کنند.
فرصت هایی برای یادگیری زبان ترکی
بسیاری از برنامه ها در دانشگاه های ترکیه به زبان انگلیسی هستند. همچنین می توانید ترکی ، پنجمین زبان گفتاری جهان را یاد بگیرید! شما این شانس را دارید که زبان جدیدی یاد بگیرید و با افرادی از فرهنگ های مختلف در دوره های ترکی ارائه شده توسط دانشگاه دوست شوید.
هزینه های تحصیل در دانشگاه های ترکیه
هزینه های تحصیل در دانشگاه های ترکیه اعم از دولتی و غیرانتفاعی متفاوت است. در دانشگاه های دولتی شهریه با در نظر گرفتن نوع و مدت تحصیل در رشته های مختلف توسط هیات وزیران تعیین و اعلام می شود. در دانشگاه های غیرانتفاعی ، شهریه ها توسط هیئت امنای دانشگاه تعیین می گردد.
دانشجویان باید شهریه خود را برای هر ترم قبل از ثبت نام در دوره های شروع یک ترم معین پرداخت کنند. همچنین بورسیه از طریق بورسیه های مختلف ، در دانشگاه های ترکیه ، که در آن درصد مشخصی از دانشجویان در دانشگاه پذیرفته می شوند ، اعطا می گردد. این بورسیه ها ممکن است واجد شرایط معافیت جزئی شهریه ، شایستگی یا حمایت از بورس تحصیلی باشند. برخی از این بورسیه ها ممکن است مواد دانشگاهی ، محل اقامت ، غذا و نوشیدنی و حتی کمک هزینه های خاص را پوشش دهند. علاوه بر این حمایت ، کمک هزینه تحصیلی دانشجویی و بورسیه های تحقیقاتی نیز نوع دیگری از پشتیبانی است که می تواند در حین کار در ترکیه مفید باشد.
پذیرش در دانشگاه های ترکیه
چنانچه علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های ترکیه هستید ، دایموند ویزا با در اختیار داشتن تجربه ای مفید می تواند پذیرش شما را با مزایای متعدد دانشجویی مانند اقامت دانشجویی ، بورسیه تحصیلی و … از بهترین دانشگاه های این کشور متناسب با شرایط تان اخذ کند. اولین قدم برای شروع تحصیل در ترکیه ، تماس و مشاوره رایگان با کارشناسان متعهد دایمند ویزا است.